Projectupdate – Schipholbrug
Ons vakkundige team verzorgt de ondersteuningsconstructie voor de verbreding van het brugdek van de Schipholbrug, onderdeel van project verbreding A9 tussen Badhoevedorp en Holendrecht. Uniek aan dit project is dat de ondersteuning op een stalen constructie boven het water is geplaatst.
De A9 tussen Badhoevedorp en Holendrecht wordt, in opdracht van Rijkswaterstaat, door aannemerscombinatie VeenIX verbreed naar vier rijstroken per rijrichting. Een megaproject waar de Schipholbrug onderdeel van uit maakt. Deze brug zal eveneens verbreed moeten worden. STECON is hard aan het werk met de ondersteuning die nodig is om het brugdek van de Schipholbrug te kunnen verbreden. Momenteel werken we aan fase 1 van het hele brugdek, aan één zijde van de brug. Deze eerste fase bestaat uit 5 delen, waarbij de constructie constant wordt bijgebouwd voor het volgende deel uit deze fase. Aansluitend zal de andere zijde van de brug volgen, waarmee dit project voor ons uit 10 fasen bestaat. Wij werken hier in opdracht van DESA Construction NL, die het betonwerk en de bekisting verzorgt.
Het vakkundige team van STECON is ingeschakeld om het toegepaste PERI-UP systeem van PERI -met daar bovenop de onderslagen en kinderbinten- in elkaar te zetten. Wat dit project uniek maakt is dat de ondersteuning op een stalen constructie boven het water is geplaatst. Om de veiligheid te borgen zijn hier met het hele projectteam eisen aan gesteld: zo wordt er aan de randen van de ondersteuningsconstructie met zwemvesten gewerkt in plaats van met valgordels. De valgordels worden uiteraard wel in de middengebieden van de constructie gebruikt als er op hoogte gewerkt wordt. Want we werken -zoals altijd- vakkundig, veilig en vlot!